دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تعبیر دیدن فرشتگان و پیامبران در خواب [آپدیت شد]

تعبیر دیدن فرشتگان و پیامبران در خواب [آپدیت شد]

تعبیر دیدن فرشتگان و پیامبران در خواب

ابن سیرین گوید: اگر جبرئیل را در خواب، خوش طبع و گشاده روی بیند، چنان که صورت اصلی اوست، تعبیر این است که بر دشمن چیره شود و به مراد برسد و از غم رها گردد. اگر وی را به خلاف این دید، دلیل اندوه باشد. اگر در خواب بیند که جبرئیل او را وعدهی نیکو یا مژده داد، یا از کاری بازداشت، تعبیر همان باشد. اگر در خواب بیند که جبرئیل او را چیزی داد، تعبیر این است که از حاکم منزلت و بزرگی یابد. بعضی از معبران گفته اند که ، اگر در خواب بیند که جبرئیل یا میکائیل چیزی به وی داد، تعبیرش ترس و بیم عظیم باشد. اگر در خواب بیند که جبرئیل شد، و مردمان وی را گفتند که اون جبرئیل است، تعبیر این است که امانت دار و دانشمند شود، و مرادش حاصل گردد. اگر کسی میکائیل را در خواب بیند، چنان که صورت اوست، تعبیر این است که بر دشمنان ظفر یابد و به مرادش برسد. اگر وی را به خلاف این بیند، اندوهی به او رسد. اگر در خواب بیند که میکائیل او را چیزی عطا کرد، از بزرگواری چیزی به او رسد. اگر در خواب بیند که میکائیل شده، با مردم به او گفتند تو میکائیل هستی، تعبیر این است که از او به مردمان خیر رسد، و او نزد مردم عزیز باشد. اگر اسرافیل را به خواب بیند، چنان که صورت اوست، تعبیر این است که قدرت و بزرگی یابد، دانا گردد و در آن دیار ایمن باشد. اگر در خواب بیند که اسرافیل صور را در دست داشت، دلیل بر محنت و بلا و فتنه است؛ زیرا هر جا که دمیدن صور پیدا شود، در آنجا فتنه و ترس و مرگ ظاهر شود، چنان که حق تعالی یاد کرده است: «و نفخ في الصور قصعق من في السموات و من في الأرض.» اگر اسرافیل صور در دست داشت و در شهری بود، اما او را نمیدید، تعبیر این است که در آن شهر بیم و ترس افتد. اگر در خواب بیند که اسرافیل به خشم در وی نگاه کرد، تعبیر این است که حاکم آن دیار بر وی خشم کند. اگر کسی در خواب، ملک الموت (عزرائیل) را در آسمان، و خود را در زمین بیند، تعبیر این است که از هر کاری دارد معزول شود. اگر ملک الموت را در زمین نزدیک خود دید، تعبیر این است که اجل او فرا رسد. اگر ملک الموت را شادمان برود تعبیر این است که گناه کند قوله بیمار شود و به حال مرگ افتد، و بعد شفا یابد.

بیند، تعبیر این است که شهید شود. اگر در خواب بیند که با ملک الموت کشتی گرفت و او را نینداخت، تعبیر این است که به زودی از دنيا رحلت کند. اگر در خواب بیند که در کشتی گرفتن با ملک الموت او را بیفکند، تعبیر این است که اگر یکی از کرام الکاتبین را در خواب بیند، تعبیر این است که، اگر اهل صلاح باشد، صلاح دو جهان یابد؛ اگر اهل فساد باشد، غم واندوه به او رسد. اگر با فرشتگان جنگ کند، تعبیر این است که گناهکار و مستوجب عذاب حق تعالی باشد. اگر در خواب بیند که فرشتگان غمناک و متفکر بودند، تعبیر این قوة عظيمة.» اگر در خواب بیند که با فرشتگان می پرید تعبیر این است که اجلش نزدیک باشد و از دنیا با توبه بیرون شود اگر در خواب بیند که از دور به فرشتگان است که رنج و محنت به او رسد. اگر در خواب بیند که فرشتگان وی را بشارت دادند، تعبیر این است که او را فرزند صالح و پسندیده اید؛ قوله تعالى: «انا بشرک اسمه یحیی.» اگر در خواب بیند که فرشتگان ایستاده بودند، و طبقها در دست، منتظر او بودند، تعبیر این است که از این جهان شهید بیرون رود اگر در خواب بیند که فرشته چیزی از او گرفت، تعبیر این است که در آن مکان جنگ در گیرد. اگر در خواب بیند که فرشتگان به جنگ مشغولند، تعبیر این است که بر دشمن ظفر یابد. اگر در خواب بیند که فرشتگان در رکوع و سجودند، تعبیر این و من غلام است که احوال اوخوب شود. اگر در خواب بیند که فرشتگان به صورت زن هستند تعبیر این است که بیننده ی خواب دروغگوید بر خدای عزوجل چنان که مینگریست و نزدیک ایشان نتوانست تعالى: «يوم يرون الملائكه لابشري يؤمئذ للمجرمين.» اگر در خواب بیند که با فرشتگان فریاد می داشتند تعبیر این است که خانهی او خراب شود اگر در خواب بیند که فرشتگان او را اطاعت می کردند تعبیر این است که اگر اهل صلاح باشد شادی بیند اگر اهل شر و فساد باشد به او رنج و غم رسد چنان که در کلام مجید یاد شده است: «إقرء كتابك كفى بنفسك اليووم عليک حسيبة.» اگر در خواب بیند که فرشتگان بر روی سلام داده و به چشم حرمت به او نگاه کردند تعبیر این است که حق تعالی او را بر دشمنان پیروز کند و عاقبت کارش نیکو شود اگرد رخواب بیند که فرشتگان با هم در جایی فرود آمدند تعبیر این است که مردم آن دیار از غمها رهایی یابند و بر دشمن چیره شوند زیرا فرشتگان به نصرت پیامبر به زمین آمدند.


تعبیر دیدن پیامبران در خواب

ابن سیرین گوید: مراتب پیامبران بر سه وجه است: اولوالعزم، دوم مرسل و سوم نبی پیامبران اولوالعزم. مثل: ابراهیم، موسی، عیسی و محمد(ص)، پیامبران مرسل که جبرئیل بر آنها نازل شده است سیصد و سیزده تن هستند بر پیامبران نبی نیز جبرئیل نازل شده است هر کس پیامبر اولوالعزمی را به خواب بیند تعبیر این است که بزرگی یابد هر که مرسل به خواب بیند بر دشمن ظفر یابد. هر که نبی به خواب بیند تعبیر این است که او بر صلاح دین و دیانت است. اگر رسول (ص) را در خواب ناقص بیند که آن نقصان به بیننده ی خواب باز شود زیرا رسول را هم مردم نیک به خواب بینند و هم مردم بد مردم نیک را مژده دهد به چیزهایی که از او خواهند و مردم بد را حذر فرماید از معصیت وگناه تا از . عقوبت رسته شود زیرا که رسول هم بشیر است و هم نذير: بشیر برای مؤمنان و نذیر برای کافران. اگر پیامبر را بیمار و خشمگین بیند تعبیر این است که اهل آن دیار به حکم شریعت کار نکنند. اگر خوشحال بیند از اهل آن دیار راضی باشد خیرات کنند و روان روسل از ایشان راضی باشد اگر خواب دید که او پیامبر شد تعبیر این است که او را رنج و سختی رسد به مقدار مرتبه ی پیامبری و از پس آن کلیات تعبیر خواب کارش نیکو شود.

تعبیر دیدن امیرالمؤمنین (ع) و حضرت فاطمه (س) در خواب

 ابن سیرین گوید: اگر حضرت علی (ع) را خوش طبع و گشاده روی در خواب بیند تعبیر این است که علم و کرامت و شجاعت و سخاوت یابد اگر وی را در شهری بیند تعبیر این است که عدل و انصاف و تقوا آشکار شود و از آن شهر جور و ظلم رخت بر بندد و اهل بدعت در شهر خوار شوند لیکن در میان ایشان خصومت باشد اگر حضرت فاطمه (س) را به خواب دید تعبیر این است که شرم و زهد و پرهیزگاری یابد. اگر وی را گشاده روی و برازنده و خوش طبع بیند تعبیر این است که مردمان آن شهر بر قرآن و علم آموختن و خیرات کردن رغبت نمایند و در آن شهر خیر و برکت پدید آید.

تعبير ديدن صحابه ی پیامبر در خواب

 اگر کسی صحابهی پیامبر را به خواب بیند تعبیر این است که در راه دین و صدق و پرهیزگاری، صادق و یگانه شود و در میان مردمان به صدق قول و راستی دیانت و پرهیزگاری مشهور شود زیرا پیامبر(ص) فرمود: الحديث اصحابی کالنجوم بایھم اقتدیتم اهتديتم.» یعنی: یاران من چون ستارگانند. به هر که اقتدا کنند، راه یابند.



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده